Tamboermaître: Tristan Schoot Instructie: De band staat onder de muzikale leiding van David Nooteboom. Voor het slagwerk is een aparte instructeur, George Eggermont Het leerlingenorkest staat onder leiding van Frank Sneijkers en Inge Peters. 1187075414_02_ab_groot.jpg
De Arnhem-Band van Scouting Nederland is opgericht in september 1946. Door de jaren heen heeft de Band zich gekenmerkt door een jeugdige, actieve uitstraling en een muzikaal gedegen en aantrekkelijk repertoire. Tot op de dag van vandaag weet de Arnhem Band met haar geheel eigen stijl het publiek te boeien. De Arnhem Band heeft in de loop der tijd veel bijzondere optredens verzorgd. Door de diverse attractieve optredens is de Arnhem Band een graag geziene gast in binnen- en buitenland. Naast de traditionele marsoptredens is de Arnhem Band ook een graag geziene gast op taptoes. De band speelt in de Mars afdeling op Eredivisie-niveau. Momenteel bestaat de Arnhem Band uit 45 spelende leden, variërend in leeftijd van 10 tot 30 jaar. Ook worden er momenteel 13 leden in eigen beheer opgeleid door professionele muziekdocenten. De bezetting is die van een drumfanfare, uitgebreid met nog enkele andere instrumenten. De Arnhem Band presenteert zich nog altijd in het traditionele verkennersuniform.
Contact Secretariaat staf: Kees Vedder De Bosch Kemperstraat 6-1 6828 SP Arnhem 026 - 4456441 email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Internet www.arnhemband.nl