Tamboermaître: Frits Coers 1187075415_07_gob_groot.jpg

We zijn een kleine drumband met momenteel 16 leden, die iedere vrijdagavond repeteren in het clubhuis van de Graaf Otto Groep. Het ledenbestand bestaat geheel uit leiding en rowans/sherpa's van de groep die het leuk vinden om, naast het "leiding c.q. rowan/sherpa zijn", samen muziek te maken. Gezelligheid is hierbij een belangrijke drijfveer. Alleen leden van de Graaf Otto Groep kunnen lid worden van de drumband.

We hebben dit jaar flink aan de weg getimmerd. Er werd dit jaar een compleet nieuw uniform aangeschaft, er werd beter en meer gerepeteerd onder leiding van een nieuwe instructeur, en de band staat onder leiding van een nieuwe tamboer-maître.

Onze bezetting bestaat uit scherpe en doffe trommen, tenortrommen en een grote trom. Meerdere malen werd een pijpersectie aan de drumband toegevoegd, maar dit was altijd van korte duur. Naast de bijna jaarlijkse deelname aan het landelijk bandconcours, verzorgen wij elk jaar een optreden tijdens het paasvuur (een oud Achterhoeks/Twents gebruik op 1e Paasdag) in Exel, een dorp in de nabijheid van Lochem. Dit is meestal de première van de werken die tijdens het concours gespeeld worden. Ook treden wij ieder jaar op tijdens Koninginnedag en tijdens het Kerstfeest in de Grote kerk in Lochem. Bovendien worden de gezamenlijke opkomsten van de Graaf Otto Groep vaak door de drumband opgeluisterd.

Hans Kluin:
Gageldijk 2a