Tamboer-maître: Tjeerd Stevens/Mirjam van Dommelen

sdd2009

Op 1 oktober 1995 is de ‘‘Scouting Drumband Den Haag'' ontstaan, uit oud leden van de Jeugd Drumband Scouting Den Haag. Er was geen drumfanfare meer vanaf 18 jaar omdat het Drum en Brass Corps vanaf 1993 een zittend korps was geworden, vandaar de oprichting van onze band. Sinds de opheffig van de Jeugddrumband Scouting Den Haag in 2014 staat de band ook open voor jeugdleden.

De band kende in de jaren na 1995 vele hoogte en diepte punten. het ledental was altijd een grote zorg.
Inmiddels groeit de band weer naar een aantal dat we weer zelfstandig optredens kunnen verzorgen in binnen en buitenland. Dit is te danken aan het harde werken van de leden zelf. iedereen speelt enthousiast zijn deuntje mee, en met dit grote plezier komen we een heel eind. we hopen dan ook de komende jaren nog groter te groeien en hoge ogen te gooien op de concoursen. we willen in Den Haag weer zo'n club neerzetten zoals het DBC ooit was.

Hoogtepunten:

1996 1e keer concours deelname.
1998 2e prijs met hoogste aantal punten in derde divisie en buitenland optreden Frankrijk
1999 jeugd maitre prijs voor Marcia onze tambourmaitre en buitenland optreden Frankrijk
2002 deelname aan concours als jachthoornkorps ism HTM
2003 deelname aan concours als jachthoornkorps ism HTM
2005 Concours georganiseerd en tweede prijs behaald en volwassen maitre prijs voor Marcia Lock  met gemiddeld een 9
2007 deelname aan Scoutbands on tour Engeland
2008 deelname aan Concours met een tweede prijs( na drie maanden repetitie) en eerste zelfstandige optredens als drumfanfare sinds 1999
2009  ????????

verder proberen we al vele jaren mee te doen aan de walibi fundays en Slotdag Nijmeegse vierdaagse.
Ook vinden we het leuk om op bezoekersdagen van bijvoorbeeld NAWAKA, Nationale Jamboree of andere scoutingevenementen te spelen.

De heer R.Ek
Margaretha van Henneberweg 9
2552BA Den Haag

www.scoutingdrumband.nl