Tamboermaître:
Instructie:
de heer J. Pesch
 1187075416_16_hstad_groot.jpg

Op 10 april 1950 is de scoutingband  opgericht , onder de naam verkennersband van de Mbaga-groep. De bezetting bestond uit 7 tamboers en 2 bazuinblazers alsmede 1 tamboer-maître.

Vanaf 1960 maakt de scoutingband onder de naam “De Prinseträöters” ook deel uit van het carnavalsgezelschap De Kräönige Zwäöne, waar zij de prins begeleiden bij zittingen en optredens verzorgen tijdens de pronkzitting. In die periode werd de heer sergeant-majoor Reijnders aangetrokken als instructeur, tevens instructeur bij het Korps Grenadiers en Arnhemse Verkennersband.

In het jaar 1985 kreeg de band een geheel nieuwe instrumentale bezetting.We gingen over van de zogenaamde es-bes bezetting naar een chromatische bezetting, met uitbereiding van een bariton, trombone sousafoon en een tweede lyra.

In 1990 telt de band 25 leden en staat de band kwalitatief op een hoog niveau. we vieren in dit jaar ook ons 40 jarig jubileum.

Op dit moment telt de band 16 leden waarvan 3 in opleiding, ondanks de niet al te grote bezetting is iedereen erg enthousiast en heerst er een gezellige sfeer binnen de band. Ook kunnen we rekenen op de steun en medewerking van enkele collega’s van de Angerse schutterij St. Bavo en Schutterij de Eendracht uit Nieuw-Wehl.
Enkele vaste optredens van de band zijn St. Jorisdag, overvliegdag, de gehandicaptensportdag van “De Klub”, de avondvierdaagse van Nooit te Ver, de Umdracht, sacrametsprosessie en tijdens het carnavalsseizoen diverse zittingen en de carnavals optocht.

De band repeteert op maandagavond van 20.15 tot 21.30 uur, leerlingen tamboers op maandagavond van 19.00 tot 20.00 uur. Leerlingen blaaswerk op dinsdag avond.

De repetities zijn op het hoofdkwartier dan Scouting Dannenburcht, kloosterlaan 1a in Huissen.

John Evers
Huissen