Tamboer-maître: Tey Frantzen
Instructie: Ramon Kusters en Aron Leijendeckers
1187075415_10_mvb_jr_groot.jpg

Jong MVB; het juniorenkorps!

Jong MVB is opgericht om als kweekvijver en tussenhaven te dienen voor de senioren. Als lid van Jong MVB ben je tussen de 8 en de 15 jaar.

In deze periode ontwikkelt de jong MVB-er zichzelf tot de muzikant die hij/zij gaat worden. Het is de bedoeling dat hij/zij, eens in de zoveel tijd een examen doet om zo het nivo te halen dat vereist is om bij de Show & Marchingband MVB te komen en een verrijking te zijn! Ook is de leeftijd van 15 ideaal, omdat dan bij de meesten de lichaamsgroei heeft doorgezet waardoor de muzikant, wanneer hij bij de senioren gaat meelopen een volwassen indruk maakt en zo niet opvalt in het totaalbeeld.

Dat wil niet zeggen dat het juniorenkorps niet een volwaardige show & marchingband is! Jong MVB doet hetzelfde, maar dan op hun nivo. Ze lopen parades, spelen marsmuziek en in de zeer nabije toekomst zal ook begonnen worden aan een show.

In de periode dat de leden bij Jong MVB zitten wordt hen alles aangeleerd dat bij de senioren als gewoon ervaren wordt. Discipline, repeteren, werken met elkaar, maar ook concretere zaken zoals lichaamshouding, aan en af zetten van instrumenten en leren omgaan met druk.

Ook voor Jong MVB geldt dat er regelmatig iets ter ontspanning gedaan wordt zoals bioscoop, danceparty of het jaarlijkse bivak!

Het instrumentarium omvat trompetten, trombones, tuba's, sousafoon(s), dwarsfluiten, saxofoons, trommen en een complete slagwerkgroep. Net als de Show & Marchingband MVB staat Jong MVB onder leiding van Ramon Kusters en de slagwerkers staan onder leiding van Eric Crauwels. Het ledenaantal van de junioren bevat momenteel 32 leden.

Postbus 779
6200 AT Maastricht