Tamboermaître: Mat Garnier
Instructie: Ramon Kusters

Slagwerk: Raymond Spons
 1187075414_04_mvb_groot.jpg
 De Band is opgericht in 1953 en maakt deel uit van Scouting Nederland. Ooit begonnen als een drumband met klaroen- en pijperskorps, heeft de vereniging zich ontwikkeld tot een Show- en Marchingband met een chromatische bezetting.

Humor, een van de factoren die zo belangrijk is binnen ons seniorenkorps. Het korps bestaat voornamelijk uit jongeren en dat betekent dat je naast de eis van een stuk prestatie en kwaliteit ook tijd moet hebben voor een hoop lol en plezier. De senioren weten altijd weer de perfecte balans hiertussen te vinden. Het ene moment staat het korps nog strak in de houding voor een publiek van tienduizenden voluit muziek te maken, het andere moment bouwen ze een feestje samen met de Fransen na afloop van een parade. De kracht van het korps ligt hier dan ook; weten wanneer je moet presteren, weten wanneer het tijd is voor ontspanning. Dit maakt het lid zijn van en het werken met deze band zo fijn.

Een aantal dingen die de band hoog in het vaandel heeft staan:

- Kwaliteit
- Prestatie
- Vriendschap
- Discipline
- Flexibiliteit
- Teamverband
- Geen alcoholgebruik vóór en tijdens optredens
- Wederzijds respect
- Plezier
- Afwerking

Het korps bestaat momenteel uit ca. 40 jonge vrouwen en mannen die buiten de band ook veelal tijd met elkaar doorbrengen. Dat deze bijzondere samenstelling in het verleden al tot vele successen heeft geleid bewijzen de resultaten van het WMC in 1989, 1993, 1997, 2001, 2005 het winnen van "The Open European Band Contest" in Midsomer Norton, UK in 2003, uitroeping tot Best Overall Band van de St. Patrick's Day Parade in Dublin, Ierland en de vele optredens naar Frankrijk, België, Engeland, Italië en Zwitserland.

Niet voor niets een korps om trots op te zijn!

6200 AT Maastricht

www.maastrichtseverkennersband.nl