Tamboermaître: Arjen Hiemstra 1187075415_06_epm_groot.jpg

Al 60 jaar is de Enschedese Padvinders Marsband, of EPMB, te horen en te zien in binnen en buitenland. De band is destijds begonnen als een tamboer- en pijperkorps waaraan later signaaltrompetten zijn toegevoegd. In 1988 is de overstap gemaakt naar de huidige drumfanfare bezetting. Uniek hierbij is dat er nog wel dwarsfluiten bij de band horen. De band bestaat uit ongeveer 20-25 leden. Een kleine groep waar veel muziek uit komt!

Zowel in Nederland als daarbuiten is de EPMB te beluisteren. Hoogtepunt van dit jaar was het 56e Landelijk Bandconcours voor Scoutingbands waar in de 1ste divisie een 1ste prijs werd behaald. De band organiseerde het concours ter ere van het 60 jarig jubileum in oktober. Naast dit concours is de EPMB met verschillende regionale, nationale en internationale activiteiten te beluisteren. Voorbeelden hiervan zijn Parijs, Rheine (BRD), Delden, Borne, Boskoop, Recke(BRD), Merville(Fr), Sin le Noble (Fr), Wereld Jamboree 1995 te Dronten.

Ook tijdens de Wereld Jamboree in 1957 te Sutton Park, Engeland was de EPMB van de partij. Aan dit optreden heeft de EPMB haar originele Luipaardvel, een geschenk van Kongolese Scouts, te danken die door de bespeler van de overslag wordt gedragen.

De bezetting van de EPMB bestaat uit: Trommels, Pauken, Bekkens, Overslag, Dwarsfluit, Trompet, Alt-saxofoon, Tenor-saxofoon, Trombone, Euphonium en Sousafoon.

Secretariaat
Hanny Verbeek